Starstableonline Wiki
Starstableonline Wiki

ChristmasVillage1PinkLogo.png

Vinterbyn, också känd som Julbyn och Julmarknaden, är platsen där Jultomten bor. Under julen 2017 kunde spelaren besöka Julmarknaden genom att åka dit i en av de många slädarna utplacerade runtom i Jorvik.

I byn finns flera butiker, två tävlingar, och möjligheten att samla ihop julönskningar för att kunna byta mot gåvor i isgrottan.

Tillgänglighet

Vinterbyn finns bara tillgänglig under Star Stables vinterfiranden. Den har funnits tillgänglig under följande år:

  • 2017
  • 2018

Slädar

ChristmaschaunsSleighPinkLogo.png

För att kunna resa till Vinterbyn måste spelaren prata med en tomtenisse i en av de många slädar som finns utplacerade på Jorvik. Genom att acceptera ett uppdrag med nissen, resa till Vinterbyn och slutföra uppdraget kan spelaren resa till Vinterbyn närhelst hen vill, just genom att rida fram till en släde och klicka på den. För att resa tillbaka till Jorvik behöver spelaren prata med samma nisse i Vinterbyn. Om spelaren loggar ut kommer hen vara placerad tillbaka på Jorvik vid nästa inloggning.

Vinterbyn

ChristmasIcecavePinkLogo.png

Tomtens hjälpredor i byn är alla pysslingar som Chaun, och tomten erkänner att han hyrt in dem för att täcka upp för alla tomtenissar som är på semester.

Isgrottan

Inne i isgrottan kan spelaren byta till sig årets julset genom att lämna in julönskningar.

Butiker

Runt Vinterbyns torg finns ett flertal butiker som innehåller kläder och utrustning från Jorviks alla julfiranden.

Renar

Från en nisse på Vinterbyns torg kan spelaren köpa tre olika sorters renpulver. Ett fjärde pulver kan hämtas från Isgrottan.

ChristmaschaunsShirePinkLogo.png

Invånare

Trivia

  • Julmarknaden kom till spelet den 29/11-17
  • Julmarknaden är den första platsen som erbjuder hal is, vilket betyder att hästen glider och blir svårstyrd när man rider över frusna partier.