Starstableonline Wiki
Advertisement
Thalia
Thalia.png
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Kön

Kvinna

Thalia är en teaterentusiast som tillsammans med Mel arbetar med teater i Jarlaheim.

Biografi

Canter Ella provspelningar

Thalia får under ett tillfälle ansvar för en filmadaption av Canter Ella, och håller en provspelning vid Baronessans Ridhus för att hitta hästen som ska spela Tintoretto. Spelaren träffar Thalia vid ridhuset efter att ha fått syn på en standee som annonserar provspelningarna på Silverglades Hästsportcenter. Thalia berättar att hon letar efter filmens stjärna, en häst som behöver karisma, sportighet, sensualism och värdighet, och att den roll hon vill besätta kommer bli garanterat nominerad till en Oscar. Hon erbjuder spelaren en roll som hennes nya assistent #3, och ger denne jobbet att samla in ansökningsblanketter från kandidater som anlänt sista minuten.

Etymologi

Thalia var en av de tre gracerna eller chariterna i grekisk mytologi. Hon var dotter till guden Zeus och havsnymfen Eurynome. Hennes namn sägs betyda "gott mod". Tillsammans med sina två systrar tillhörde hon gudinnan Afrodites tjänarinnor.

Thalia, ibland även Thaleia, var också i den grekiska mytologin komedins beskyddare, en av muserna. Namnet betyder "den blomstrande".

Trivia

Advertisement