Starstableonline Wiki
Advertisement
Starstableonline Wiki
Quotation1.png Magin är stark här. Kan du känna den, <spelarens namn>? Quotation2.png
Starthästen, Star Stable Online
Starthäst
Hästavatar.png
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Stallplats
Ryttare
Ägare
Ras
Kön
  • Hingst/Vallack
Karaktärsdrag

Färdigheter

Flygning

Starthästen är den första hästen spelaren får rida i Star Stable Online, då denne först anländer till Moorlandstallet. Starthästen har ett speciellt band till spelarkaraktären, och kan även prata med denne. Starthästen är den enda hästen som klarar av resor till Pandoria, och den har även fått vingar och flugit vid ett tillfälle. Catherine Holbrook red på en häst med samma namn. Starthästen går inte att sälja.

Biografi

Starthästen var tidigare uppstallad i Moorlandstallet, som en ridlägerhäst. Då Judy var en stallflicka i Moorlandstallet red hon på starthästen.

Justin Moorland parade upp starthästen med spelarkaraktären då denne skulle spendera sommaren på ridlägret. Spelaren får senare köpa starthästen av Thomas Moorland för 300 Jorvik Shillings.

Skapande

Namnval

Huvudartikel: Valbara hästnamn (SSO)

Likt alla andra hästar väljs starthästens namn via rullista.

Utseende

Spelaren får i början av spelet välja en päls och en man till sin första häst. Totalt finns det femton olika pälsfärger och nio olika manfärger som kan kombineras i sammanlagt 135 olika kombinationer. Utseendet kan bytas när som helst i spelarens MyStable, gratis första gången men för en summa av 299 Star Coins resterande gånger.

Exklusiva funktioner

Endast starthästen kan:

Trivia

Advertisement