FANDOM

SSFriends

Star Stable My Friends and Horse är en mobilapp släppt i betaversion 29 juli 2016. Appen finns för tillfället enbart tillgänglig för iOS och kommer släppas även för Android i slutet av Augusti 2016. Appen släpptes för hela världen 25 augusti 2016, i version 2.0.

Appen är i ett tidigt stadie och ska komma att uppdateras med fler funktioner i framtiden.

Release

Den 29 juli 2016 släppted en regionslåst Facebookpost enbart för Australien och Nya Zealand som bekräftade att Star Stable Entertainment AB släpper sin första mobilapp. Appen släpptes i ett tidigt utvecklingsskede i regionen för att testa funktionalitet innan släpp i fler länder. Möjliga tillägg av funktioner i framtiden hintades även i posten, utan att nämna något specifikt.

Den 25 augusti släpptes appen över hela världen via AppStore och fick då också en helt ny design. Det bekräftades att en version för Android skulle släppas veckan efter.

Uppdateringar

28 juli

Version 1.0. Språken Svenska, Tyska, Engelska och Polska.

25 augusti

Version 2.0. Ny design.

Information

  • Utvecklare: Star Stable Entertainment AB
  • Kategori: Sociala Nätverk
  • Uppdaterad: 25 aug 2016
  • Version: 2.0
  • Storlek: 79,9 MB/58,4 MB (uppgifterna varierar)
  • Åldersmärkning: Åldersgräns 4+
  • Familjedelning: Ja
  • Kompabilitet: Kräver iOS 8.1 eller senare. Kompatibel med iPhone, iPad och iPod touch.
  • Språk: Svenska, Engelska, Polska, Tyska

Funktioner

Calendar

Screenshot från spelarens kalender i appens första design

Appen innehåller ett flertal enkla funktioner. Appen är kontobaserad och kräver att man loggar in med sina användaruppgifter från Star Stable Online.

Brevlåda

I brevlådan finner spelaren sin brevlåda från spelet. Spelaren kan läsa sina brev samt skicka brev till sina vänner från appen.

Kalender

Spelaren kan lägga till event i en kalender. För tillfället kan enbart klubbledare och klubbägare ändra i kalendern.

Nyheter

Spelaren kan läsa alla nyheter som postats på Star Stables egen nyhetssida direkt i appen.

Inställningar

I inställningarna ser spelaren namnet på sitt konto. Det går även att välja att stänga av och sätta igång notifikationer från appen, och länkar till appens Privacy Policy samt Terms and Conditions är tillgängliga.

Trivia

Jorvik-spelen
Starshine Legacy: Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4
Star Academy: Audition!Showtime!Breakthrough!Starstruck!
Star Stable: HöstryttarenVinterryttarenVårryttarenSommaryttaren
MMORPG: Star Stable Online
Mobilspel: Star Stable My Friends and HorsesStar Stable Horses