FANDOM

Mrs Pike
Mrspike
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Kön

Kvinna

Boplats

Inguns klippa

Familj
Mrs Pike är en kvinna som bor vid Inguns klippa strax utanför Gröndal med sin make, Mr Pike.

Star Stable Online

Mrs Pike var tidigare nära vän med hennes granne, Li Jian. Men en dag, på grund av rädsla för G.E.D., satte han ett staket mellan deras ägor. Sedan dess hade de inte pratat. Pike hade försökt ropa efter Jian då hon fick syn på honom, men han gav inte en blick åt hennes håll. Staketet gjorde det omöjligt för någon att ta sig till Epona.

Spelaren träffar först Mrs Pike när denne levererar en leverans från Ed Field till henne. Hon ger sedan spelaren instruktioner om hur denne ska ta sig till Jorvikstallet. Hon ber denne att prata med Jack Goldspur, den nya borgmästaren i Jarlaheim, för att se om det går att hjälpa till med något. Pike uttrycker sin tvivel för att han passar för jobbet, men är tacksam för att Jill är där för att hjälpa honom på rätt spår.

När spelaren väl är där ber hon spelaren om en förtjänst. Hon förklarar hela situationen med Jian, och ber spelaren om hjälp att plocka upp flaskor som flutit iland från hans buteljeringsfabrik. Hon undrar om hon ska kontakta rådet om hennes situation, men bestämmer sig för att avvakta då hon vill inte ge Jian mer problem.

Relationer

Li Jian

Quotation1 Vi kom alltid bra överens men så plötsligt över en natt stod staketet där. Quotation2
Mrs Pike
Jian och Pike var tidigare nära vänner, men på grund av sin rädsla för G.E.D.s framfart satte han ett staket mellan deras ägor. Pike visste inte detta, så hon hade ingen aning om vad som hände. Pike fick ibland syn på Jian på avstånd, när han gick över sina fält med sänkt huvud. När hon försökte ropa på honom gav han henne aldrig ens en blick. Trots deras spända relation var Mrs Pike uppenbarligen orolig för honom.

Etymologi

Pike är engelska för "gädda".

Trivia