FANDOM

ShireMorganPinkLogo

En Morganhäst travandes framför en Shirehäst

Morganhästen är en hästras som finns tillgänglig i Star Stable: Sommarryttaren, Star Stable Online och Star Stable Horses.

Star Stable

Morganhäst
Morgansommar
Spel-framträdanden

Star Stable: Sommarryttaren

Stall

Cod Point

Pris

4500

Spelarens level

10

Morganhästen kan köpas i Cod Point för 4500 stallpengar. Hästen är brun med knoppar och kan endast köpas i Sommarryttaren.

Rasbeskrivning

"År 1789 köpte Justin Morgan ett brunt hingstföl som räknas som ursprunget till Morganhästen, en gång i tiden riden i det Amerikanska kavalleriet. Morganhästens blodslinjer har spelat en stor roll i utvecklingen av många Amerikanska raser, till exempel American Saddlebred och Tennessee Walking Horse."

Star Stable Online

Morganhästen släpptes först i samband med onsdagsuppdateringen 2013-04-10, samtidigt som hästfunktionen släpptes för allmänheten, med tre olika färger tillgängliga. Hästrasen fick senare en uppdaterad version i onsdagsuppdateringen 2015-07-29, där det släpptes tre nya färger. I dagsläget har rasen totalt 13 tillgängliga hästar, 4 i den gamla utgåvan och 9 i den nya.

Rasbeskrivning

Tillgängliga hästar

Generation 1.5

Generation 2

Tillgängliga Manstilar

  • Kort man på båda sidorna av halsen
  • Knoppad man
  • Mellanlång man på höger sida av halsen
  • Lång man på höger sida av halsen
  • Lång man på vänster sida av halsen (endast andra utgåvan)

Galleri

Trivia

  • Morganhästen kom först till SSO samtidigt som hästfunktionen i samband med onsdagsuppdateringen 2013-04-10. Släppet innehöll tre hästar som gick att hitta i Firgrovebyn.
    • Detta gör morganhästen till den fjärde köpbara hästrasen i spelet, den femte om man räknar med det Jorvikiska varmblodet.
    • En fjärde morganhäst anlände i samband med onsdagsuppdateringen 2015-02-12. Hästen gick då att hitta Valedalebyn.
  • Star Stable Teasers - The new Morgan Horse

    Star Stable Teasers - The new Morgan Horse

    Den andra utgåvan av morganhästar anlände först till SSO i onsdagsuppdateringen 2015-07-29. Den andra utgåvan hade nya färger och animationer samt ny form. Släppet innehöll tre hästar som alla hamnade i Firgrovebyn.
    • I onsdagsuppdateringen 2015-08-26 anlände ytterligare tre hästar som alla gick att hitta i Firgrovebyn.
    • I onsdagsuppdateringen 2016-01-27 anlände ytterligare en häst som hamnade i Månskäreby.
    • I onsdagsuppdateringen 2016-10-12 anlände ytterligare en häst som hamnade i Firgrovebyn.
    • I onsdagsuppdateringen 2017-05-03 anlände ytterligare en häst som hamnade i Firgrovebyn.
  • Den guldiga morganhästen med brun man var väldigt populär med spelarna när den först släpptes.

Hästraser
Star Stable Online: Jorvikiskt varmblodJorvikisk ponnyDanskt VarmblodArabiskt FullblodFrisisk sporthästMorabFrieserhästNordsvensk BrukshästP.R.E. (Andalusier)TinkerhästEngelskt FullblodStarhästMorganhästAchaltekeerOldenburgareSelle FrançaisHolländskt VarmblodWestfalisk HästAppaloosaPaintFjordhästChincoteagueponnyQuarterhästShirehästIslandshästWelshponnyJorvikisk UrhästLipizzanerMustangHaflingerHannoveranarePintoarabConnemaraLusitanoTrakehnareZonyClydesdale