FANDOM

Quotation1 Moorlandstallet ägs och drivs av Thomas Moorland och hans son Justin Moorland. Quotation2
Spelkartan - Star Stable Online
Moorland1

Moorlandstallet ägs av Thomas Moorland tillsammans med hans son Justin, och Jenna är stallföreståndare. Maya jobbar som stallflicka och står alltid vid stallets ingång. Utanför Moorlandstallet befinner sig Loretta, Tan och Sophia samt Josh och ansvarar för stallets fyra dagliga tävlingar. Längre bort är områdets smedja som drivs av Conrad Marsdeen baserad. Stallet är känt för sina ridläger. Moorlandstallet är den platsen spelaren först anländer till i Star Stable Online. Moorland stallet är det första stallet du har, där du har din första häst.

 Historia

När spelet börjar så är stallet hotat av G.E.D., som vill riva ner det och bygga lyxlägenheter i stället. Efter spelaren har hjälpt med at sabotera för G.E.D. och hittar dokumenten som bekräftar Thomas Moorland som stallets ägare ger G.E.D. upp projektet och lämnar platsen.

Dagliga uppgifter

Precis som alla andra stall finns det en anslagstavla. Anslagstavlan ger ut uppgifter att sköta i stallet. När man har skött alla uppgifter ska man prata med Jenna och få sin belöning. Man kan göra uppgifterna en gång per dag. Uppgifterna är att mocka, hämta vatten och ge hö till hästarna. Genom att utföra stallsysslorna tjänar du +30 Jorvik Shillings och +25 Rykte.

Butiker

Befolkning

Trivia

  • Moorlandstallet är den plats i Star Stable Online som spelaren först besöker och där huvudstoryn börjar.
  • 2015-04-22 uppdaterades Moorlands utseende i en onsdagsuppdatering. Hela området tillsammans med några NPC's fick ett nytt utseende.
    • 2018-11-21 uppdaterades Moorlands utseende ännu en gång i en onsdagsuppdatering. För att ge en mer öppen känsla har några av de höga murarna rivits ner och gjort en mer öppen planlösning runt stallet.

Stall
Starshine Legacy: Jorvikstallet
Star Stable: Höstryttaren: JorvikstalletHillcrestValedale-stalletFirgrove-stallet
Star Stable: Vinterryttaren: Meander-stalletCape Point-stalletPine Hill-stallet
Star Stable: Vårryttaren: Rockville-stalletBayridge-stalletBeauvista-stallet
Star Stable: Sommarryttaren: Coyote RanchSnake Bite FarmCod Point
Star Stable Online: MoorlandstalletFort PintaFirgrove-stalletValedale-stalletSteves GårdValedale-stalletStallet GyllenbladetJorvikstalletNya Hillcrest-stallet