FANDOM

Quotation1 En frodig vildmark känd för sina ständigt gröna skogar och orörda källvatten. Mycket av marken är skyddad nationalpark. Quotation2
Star Stable Online
Mistfall är ett område som ligger mellan Jorbergen och Jorvik City. Området släpptes till Star Stable Online i onsdagsuppdateringen 2017-12-13.

Release

Pre-release

2017-10-23 bekräftades det att området Mistfall skulle släppas till spelet under December månad samma år. Området hade tidigare kallats för Firfall, men under arbetsprocessens gång hade det beslutats om att det istället skulle komma att kallas för Mistfall. 2017-12-07 bekräftades det i en trailer på Star Stable Onlines Youtube-kanal att Mistfall skulle släppas i onsdagsuppdateringen 2017-12-13.

Tillgänglighet

Spelaren kan påbörja uppdrag för att låsa upp Mistfall efter att ha nått level 12 och tagit emot Mrs Packards hyresavi. Det första uppdraget som leder mot Mistfall påbörjas med Mormor Rose.

Platser

Soundtrack

Trivia

  • Mistfall hette från början Firfall, men spelare informerades innan release att området skulle genomgå ett namnbyte. Anledningen till detta var först okänd, innan det under en intervju i live-eventet "Star Stable Live" avslöjades att det var för att teamet ofta blandade ihop Firfall och Firgrove.