FANDOM

JWB-TrotPinkLogo
Starterhorse2

Uppdaterat utseende på det Jorvikiska varmblodet

Det Jorvikiska varmblodet är en mystisk hästras som endast finns på Jorvik. Spelarens första häst i Star Stable Online är av denna ras.

Historia

I onsdagsuppdateringen 2017-07-12 uppdaterades det Jorvikiska Varmblodet med en ny kroppsmodell och nya animationer (Jorvikiskt Varmblod 1.5), medan den behöll exakt samma texturer sedan tidigare. I denna uppdatering ingick även alla andra hästar i spelet med samma kroppsmodell som denna häst.

2018-10-25 avslöjades det att hästen skulle uppdateras ytterligare en gång. Det Jorvikiska Varmblodet 2.0 släpptes i samband med onsdagsuppdateringen 2018-11-07.

Pälsar

Spelaren får i början av spelet välja en päls och en man till sin häst. Totalt finns det femton olika pälsfärger och nio olika manfärger som kan kombineras i sammanlagt 135 olika kombinationer.

Tillgängliga manstilar

  • Knoppar
  • Kort man båda sidorna av halsen
  • Mellanlång man (standard)
  • Lång man

Trivia

  • Fram tills 2013-04-10 kallades rasen Jorvikiskt varmblod för Jorvikfullblod. Anledningen till namnbytet är okänt.
  • Det Jorvikiska Varmblodet är den mest varierande hästrasen då det kommer till färg, varpå hästen kan ha 135 olika färger.
  • Spelaren kan bara äga ett Jorvikiskt varmblod.
  • Spelaren kan inte sälja sitt Jorvikiska varmblod.
  • Det är möjligt att köpa hästar i som har några av Varmblodets färgkombinationer, men dessa hästar tillhör andra raser.
  • Annes häst Concorde sades förut att vara ett Jorvikist varmblod, men nu beskrivs han istället som ett Svenskt Varmblod.
  • Jorvikiska varmblod kallas ibland starthästar eller startis av spelare.
  • I onsdagsuppdateringen 2017-07-12 fick det Jorvikiska varmblodet, samt resterande hästraser med samma kroppsbyggnad ett uppdaterat utseende.
    • I onsdagsuppdateringen 2018-11-07 uppdateras hästen ytterligare en gång med ny kroppsmodell, nya texturer och nya animationer. Inga andra hästraser påverkas denna gång.
    • I onsdagsuppdateringen 2019-02-13 så blev det möjligt att köpa ett Jorviktiskt varmblod för 750 Star Coins i 4 olika pälsfärger, en bork, en isabellskäck, en leverfux och en svartskimmel.

Hästraser
Star Stable Online: Jorvikiskt varmblodJorvikisk ponnyDanskt VarmblodArabiskt FullblodFrisisk sporthästMorabFrieserhästNordsvensk BrukshästP.R.E. (Andalusier)TinkerhästEngelskt FullblodStarhästMorganhästAchaltekeerOldenburgareSelle FrançaisHolländskt VarmblodWestfalisk HästAppaloosaPaintFjordhästChincoteagueponnyQuarterhästShirehästIslandshästWelshponnyJorvikisk UrhästLipizzanerMustangHaflingerHannoveranarePintoarabConnemaraLusitanoTrakehnareZonyClydesdale