FANDOM

Godfrey
Godfrey
Allmänt
Kön

Man

Boplats

Godset Silverglade

Yrke

Butler

Karaktärsdrag
Lojalitet

Baronessan, Godset Silverglade

Godfrey är Baronessans butler. Han är en typisk betjänt i det att han alltid är kvick med att passa upp på Baronessan.

Personlighet

Godfrey är mycket artig och högtidlig i sitt sätt.

Star Stable Online

Efter Linda har fått reda på baronessan och John Sandmans äktenskap ber baronessan Godfrey att låsa in Linda i slottet. Godfrey skickar ett SMS till Linda, som lyder "Möt mig i stallet ikväll klockan 7 så får du veta sanningen. Kom ensam". Då hon dyker upp på plats förs hon till slottet, där hon blir inlåst.

Spelaren träffar först Godfrey när denne levererar honom provflaskor från Harold. När han blir frågad om hur baronessan mår säger han att hon var väldigt upphetsad tack vare G.E.D., och att hon håller på att bygga en galoppbana.

När han blir frågad om det finns ett stall i trakten introducerar han spelaren till Silverglades hästsportcenter. Han rekommenderar först att spelaren ska prata med Linda, men ångrar sig snabbt och rekommenderar istället Judy.

StarStable 2020-03-10 15-36-58

Godfrey i sin bil.

Då spelaren och Alex försöker lista ut vart Linda hade försvunnit, hittar de SMSet i Lindas mobiltelefon. Då de ringer numret svarar Godfrey. Alex och spelaren konfronterar honom om detta, men han insisterar att han har bråttom och åker iväg i en bil. Han nekar även att han hade skickat SMSet, och vägrar svara på några frågor.

Godfrey ger senare Alex och spelaren nyckeln till slottet.

Relationer

Baronessan Anabelle Silverglade

Godfrey är väldigt lojal mot baronessan. Han är en av de få personer som känner till baronessan och John Sandmans äktenskap.

Etymologi

Godfrey kommer från det germanska namnet Godafrid, som betyder "guds frid" från det germanska god, "gud" och frid, "frid".

Trivia

  • Godfrey kallar sig för Butler_01 på vissa internetsidor, vilket spelaren får reda på genom ett uppdrag.
  • Godfey äger en hund som han har köpt från Pet Shop Girls.
  • Godfrey gömmer alltid nyckeln till slottet i sin sko.