FANDOM

GallopersKeep3PinkLogo

Gallopers fäste är ett temporärt område som först tillkom under Halloween 2018. Det består av 3 flygande öar: en med portalen man anländer igenom, en med ett salustall och en med Gallopers fort. I fortet står Galloper Thompson med sin häst på andra våningen. Där finns också 3 Halloweenbutiker och en gryta att lägga ner själskärvor i. Utanför finns också ett område där man kan sitta på filtar runt en lägereld. Under halloween 2019 fanns det även en levande pumpa i fästet, som kan byta gyllene pumpor mot belöningar.

Gallopers Fäste - Karta

Runt fortet finns två tävlingar: Den Huvudlöse Ryttarens Hemska Tävling, och Själskärvorna på Fågelskrämsåsen. Den senare är en version av Äpplet på Fågelskrämsåsen där man hämtar en själskärva istället för ett äpple. När man gör det dagliga uppdraget att göra dessa får man 3 själskärvor per tävling.

På området går det omkring 3 olika spöken varje dag som ger ledtrådar till var på ön du kan hitta deras själskärvor, så de kan få frid.

Portaler

StarStable 2019-10-27 23-54-58

En portal till fästet

Portaler till Gallopers fäste finns vid:

Befolkning

Tävlingar

Tillgängliga hästraser

StarStable 2019-10-28 00-09-03

Salustallet i fästet

Trivia

  • Gallopers Fäste är den andra högtidsexklusiva platsen som kom till spelet, efter Julmarknaden.
  • Fästet har dykt upp under halloween 2018 och 2019.