FANDOM

Big Bonny
Big-bonny
Framträdanden
Första
framträdande

Star Stable Online

Spel-
framträdanden

Star Stable Online

Allmänt
Kön

Kvinna

Boplats

Silvergladebyn

Yrke

Urmakare

Karaktärsdrag
Lojalitet

Godset Silverglade

Ogillar

Spöken, saker som går fel, getingar, schampo, blodpudding

 Big Bonny är en urmakare som bor i Silvergladebyn.

Biografi

En dag för många år sedan då Bonny hade hjälpt skräddaren Donald att reparera hans symaskin skulle hon gå upp i Klocktornet och vrida upp klockan, vilket var ett jobb hon utförde varje vecka - och som Bonny själv ansåg vara det viktigaste jobbet i hela byn. Hon gick upp i tornet och tog fram sin särskilda uppvridarnyckel och började dra upp fjädern. Av sin fasa vred hon nyckeln åt fel håll. Maskineriet gnisslade, fjädern sproingade, oljan stänkte och klockan stannade. Förudmjukad av händelsen spang Bonny till sitt hus, tog alla sina värdesaker och lämnade byn för att i flera år gömma sig i Barneys silo. Efter övertalning från spelaren återvänder hon till Silvergladebyn för att hjälpa till att få ordning på den trasiga klockan.

Bonny har en stark personlighet och går mellan att hylla sig själv till skyarna till att tycka oerhört synd om sig själv så fort som minsta detalj inte går som hon vill. Hon tar gärna åt sig ära för småsaker för att ytterligare höja sitt självförtroende. Hon anser sig vara mycket beundrad av Silvergladebyns befolkning.

Etymologi

Bonny är en alternativ stavning av namnet Bonnie som bildats av det franska ordet bonne som betyder god.

Trivia

  • Big Bonnys namn tros vara inspirerat av klockan Big Ben i London.
  • I vissa uppdrag har hennes namn felstavats till Big Bonnie
  • Bonny påstår att getingar och urmakare har varit fiender sedan urminnes tider.