FANDOM

  • Mapa wyspy w Starshine Legacy
  • Mapa wyspy w Akademii Gwiazd
  • Mapa wyspy w Stajni Marzeń
  • Mapa wyspy w Star Stable Online

Jorvik – wyspa leżąca na północnej półkuli, miejsce akcji gier Akademia Gwiazd, Starshine Legacy, Stajnia Marzeń i Star Stable Online. Posiada własną flagę i stolicę.

Przegląd

Jorvik jest istniejącą od starożytności wyspą, na której znajduje się wiele zasobów naturalnych m.in. minerały. Wyhodowano tu trzy rasy koni: kucyk jorveski, Jorvik Gorącokrwisty i Jorveski dziki koń. Dokładne położenie wyspy nie jest znane, ale jej klimat przypomina Europę Środkową.

Historia

Wyspa powstała w wyniku uderzenia meteoru kilka tysięcy lat temu. Odkrył ją Jon Jarl, lecz pierwszymi osadnikami byli Kalltersi.

ok. 20.000 lat p.n.e.

październik 1218

1263

1389

ok. 1500

1588

1748

1871

11 maja

  • Wyłowienie ogromnej ośmiornicy na wybrzeżu Jorvik przez pana Sandy.

14 grudnia

1883

ok. 1890

11 czerwca 1891

1894

8 maja 1903

  • Wypadek w kopalni Deep Core, w wyniku którego zginęło 211 robotników i 14 cywili.

24 sierpnia 1904

  • Zamknięcie Deep Core.

1912

1919

16 lipca 1933

1955

  • Pomyślne zbiory winogron. Rozprzestrzenienie się wina Chateau Silverglade.

1959

1964

12 października 1972

1989

Starshine Legacy

Akcja tej serii dzieje się na terenie Miasta Jorvik. Na mapie widzimy, że w mieście znajduje się szkoła, tama, lotnisko, platforma wiertnicza, osiedla, a także niezamieszkany teren górzysto-leśny. Obszar gry jest ograniczony i gracz może poruszać się tylko na obrębie danego poziomu, który zazwyczaj obejmuje jedną z lokacji pokazanych na mapie. Nie można przemieszczać się po mapie, która pozostaje taka sama w każdej części. Jedyną interakcją jest pulsujący awatar bohaterki, pokazujący, w którym miejscu wyspy się znajdujemy.

Akademia Gwiazd

W tej serii mapa Jorvik jest podobna do tej ze Starshine Legacy, również przedstawia Miasto Jorvik, ale gracz ma większą swobodę działania i może dowolnie przemieszczać się między lokacjami, do wyboru z interaktywnej mapy. Dostępne lokacje nieznacznie się różnią między częściami.

Stajnia Marzeń

Mapa jest znacznie większa i bardziej realistyczna, niż w porzednich grach. Największą różnicę stanowi fakt, że został udostępniony otwarty świat. Gracz może zwiedzać rozległe obszary i odkrywać nowe lokacje. Choć mapa jest taka sama przez całą serię, każda część gry udostępnia inny obszar wyspy. Kilka z lokacji jest już znane z poprzednich serii, np. stajnia Jorvik, Wzgórze Strachów czy Pine Hill.

Star Stable Online

Mapa przeszła kolejne zmiany, powiększono ją i dodano nowe lokacje. Obszar gry jest podzielony na większe krainy:

Najbardziej przypomina mapę ze Stajni Marzeń: Jesienny Galop; pojawiają się m.in. stajnie Valedale i Firgrove. Dodane zostały też zupełnie nowe obszary np. Dolina Ukrytych Dinozaurów, Półwysep Południowego Kopyta czy Mistfall. Istnieją także sekretne lokalizacje. Mapa ciągle powiększa się i są dodawane nowe tereny.

Twórcy stworzyli w Jorvik wiele nazw własnych nawiązujących do rzeczywistych marek: J-Bay, JKEA, JPhone, Jalegro, Jinstacam, Jor-Cola, Jorvikify, Jorvikpedia, JorEx, How I Met Your Horse.

Ciekawostki

  • Jorvik (bądź Jórvík) to także historyczna nazwa dzisiejszego Hrabstwa York w Anglii.